Rösta på Cyberkocken Oktober 07


Den här gången blev det fyra bidrag att glädjas åt och rösta på.
Ingredienserna som ska ingå är vit fisk, potatis, oliver och svamp.

Vilken uppfinningsrikedom det finns hos alla hemmakockar, vilken matlagningskärlek, jag både roas och imponeras!

De fyra bidragen är:

Fisk- och olivfärserad potatis med tomatsvampsås från Ilva på Aglio e olio

image89


Fylld spättafilé med potatismos från Ett öppet fönster och Karin.
(Karin hade ingen bild så jag lånade en av Ilva.)

image91


Dill- och olivgnocchi med halstrad fisk, frästa trattkantareller
och brynt dill- och olivsmör från Frida på Broccoli

image92



Vitlöksdoftande fiskspett med medelhavsgratäng som Lata mamman skapat.

image90



Ni som läser kan
rösta på Folkets Val:


Vilken rätt vinner Folket Val denna gång?
Fisk- och olivfärserad potatis med tomatsvampsås
Fylld spättafilé med potatismos
Gröna gnocchi med halstrad fisk, trattkantareller, olivsmör
Vitlöksdoftande fiskspett med medelhavsgratäng
  
Free polls from Pollhost.com





Rösterna räknas fram till måndag den 6:e November.
Till dess ska även juryn överlagt färdigt. Vi behöver ha helgen på oss för att hinna med vardagslivet också.

En liten sidoanmärkning: Jag får inte till ett vettigt utseende eller placering på Pollhosts röstlåda. Det fick bli så här.
Det är svårt nog att komma till rätta med blogg.se:s publiceringsverktyg.

Kommentarer
Postat av: ilva

Få men roliga rätter, du har så rätt! Tack för jobbet du lagt ner! Nu ska jag titta närmare påde andra bidragen...

2007-10-30 @ 14:13:42
URL: http://agliolio.blogspot.com
Postat av: Kinna

Fina bidrag, jag hann inte vara med den här gången. Helgen försvann i en fart med familjefest och aktiviteter. Må gott!

2007-10-31 @ 09:33:55
URL: http://kinnasblogg.blogspot.com
Postat av: pipopp

Ilva, ja, de ser goda ut. I planeringen ligger att laga till dessa på fredagkväll. Det är nog enda sättet för att kunna bedöma, de låter också goda på pappret.
Tur att det inte är fler, för då skulle köket inte räcka till. :-)

Kinna, det var tråkigt, men vi har ju sett att du har en del att göra!

2007-10-31 @ 09:42:02
URL: http://pipopp.blogg.se
Postat av: nässelblom & choklad

Alla bidragen verkar riktigt goda. Så även om det är få är kvaliteten hög! Jag har inte heller hunnit med den här gången, men rösta ska jag förstås! Trevlig helg!

2007-11-02 @ 13:29:31
URL: http://www.nasselblomchoklad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0