Nu får ni se på andra bullar (av fisk)

Den lilla miniserien om ny båtmat fortsätter.

Fiskbullar. Vad kan man säga om fiskbullar?
Själv gillar jag gäddqueneller skarpt och pilgrimsmusslor är en av mina toppälsklingsrätter. Med mycket hunger och en massa fantasi kan man se likheter med fiskbullar. Faktiskt!
Det kan nu inte min yngste son, för hans skull måste det kryddas om rejält om han ska få fiskbullemat i magen.

Andra (fisk-)bullar:

1 burk (375 g) fiskbullar i buljong
Marinad:
1 vitlöksklyfta, pressad
½ citron, rivet skal av
1/2 dl olivolja
salt & peppar



Häll av spadet från fiskbullarna, skölj gärna av dem, och torka dem med hushållspapper. Blanda marinaden och låt fiskbullarna vila i den ca 20 minuter. Ta upp dem ur marinaden och stek dem hastigt i varm stekpannan helt kort, tills de fått fin färg. Trä upp fiskbullar på spett och servera till exempel med persiljeyoghurt kryddat med marinaden.

Riktigt gott!  *Jo, mitt barn, du måste äta upp!*


Läs även andra bloggares åsikter om ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0