Ägg - en masse!

Helgen har startat.




I går var vi bjudna till ett fantastiskt hus vid Mälaren, med en skicklig matlagare. Påskharen hade varit flitig, både vuxna och barn gjorde fynd bland buskarna. På ett superfint dukat bord - av duktige J -  serverades vi ägg - vilken överraskning - med rökt tonfisk och sardeller. Rökt tonfisk var en ny bekantskap. Smakrik, mjäll, lite mer som rökt skinka i konsistensen än annan rökt fisk.

Sedan fick vi en rökt lax med en fantastisk laxmousse till, den måste jag återskapa, och en hummersås. Hoppas jag får det receptet för det bara måste ingå i samlingarna! Luftig, sufflélik, smeksam, vänlig men inte mesig i smaken. Enligt information lätt att laga.

Nu är vi hemma igen och förberdelserna för helgens gäster här i huset har börjat. Hur kokar man 30 ägg till perfekt konsistens? Jag vill ha gulan krämig, men inte hård .... Jag har ju inte nog med mobiltelefoner.



Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0