Dumma mig

Typiskt. Jag googlade på cyberkocken och prestationsspöket slog till med en hammare i bakhuvudet.

När jag såg vilka fantastika kreativa kockar det finns blev jag nedslagen. Det är konstigt vad ögonen ändras ibland. Jag har med stort nöje läst samma matbidrag tidigare. Nu när jag kanske tänkte delta själv i nästa tilldragelse förvandlades de tidigare inspirationsinläggen till höga trösklar att komma över.

De är ju så duktiga, Anne, Ilva, Bendel, Karin , Eva, Åsa, Lena och alla andra. Det är liksom samma namn som återkommer och alla gör de så goda saker.

Å andra sidan har tankarna på att delta i cyberkocken fått ett antal transportsträckor att gå snabbare. Det är roligt att fundera på smaker och kombinationer, utseende och konsistens. Man får ännu större respekt för alla duktiga kockar som lyckas få kökskemin att verka så enkel.

Hur det än blir med själva bidrag till eventet kommer ett halvt dussin människor få god mat i helgen. Med största sannolikhet kommer vi ha det trevligt.

Kommentarer
Postat av: ilva

men det är ju klart att du skall vara med! Jag tycker snarare att tyvärr är vi alltid samma som deltar, skulle vara mycket roligare om vi vore ännu fler! Dessutom så är det ju inte en riktig tävling så du måste bara vara med i helgen!

2007-10-05 @ 16:19:29
URL: http://agliolio.blogspot.com
Postat av: Åsa

Men nej, tänkt inte så! Jösses, jag hade inte ens en blogg första gången jag var med - och det var så sent som i våras. Ilva tog emot mitt recept och la ut på hennes blogg. Efter det fick jag "blodad tand" och startade egen blogg. Ingen kamera hade jag heller så det har varit en intensiv vår och sommar vad gäller det tekniska för mig ;) Och det är för det mesta enkelt att laga mat. Man behöver inte krångla till det. Ingredienserna finns ju där så det är bara att sätta igång! Ser fram mot att kika tillbaka här på ditt bidrag :)

2007-10-05 @ 18:03:35
URL: http://missmeistersmat.blogspot.com/
Postat av: pipopp

Ja, tack för orden. Tillfällig mental svacka. Klart vi ska vara med om det blir gott. Moder Kajsa och jag var och handlade i går, så nu är vi preparerade och förberedda. :-)

2007-10-06 @ 10:52:45
Postat av: Annika

Tänk att det blir underbart och spännande för deltagarna att få avnjuta dina försök... :-)

2007-10-06 @ 13:58:53
Postat av: Pia R B

Sen kommentar: Instämmer med Ilva. Kul med en ny matblogg.

2007-10-14 @ 20:33:13
URL: http://prbendel.blogspot.com/
Postat av: pipopp

Pia, en vänlig kommentar kan inte tidsbestämmas. Tack för kommentaren.

2007-10-14 @ 20:56:57
URL: http://pipopp.blogg.se
Postat av: nässelblom & choklad

Tack för omnämnandet! Det är ju jättekul om flera är med. Man ska inte heller ta tävlingen så allvarligt utan mer se den som inspiration. Det är kul att se vad samma ingredienser kan bli olika. Lycka till!

2007-10-17 @ 19:01:11
URL: http://www.nasselblomchoklad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0