Nu blir det reklam

Om jag berättade om den fina nästan magiska kvällen vi hade igår skulle ni tro att jag gjorde reklam för en resa till Grekland.

Det skulle bli en berättelse om ljumma vindar, båtturer på ett blått hav, leende ansikten, sol som färgar vattnet rubinrött. Den skulle innehålla berättelser om lokala sedvänjor där människorna går man ur huse för att sjunga in våren, iklädda gulnande mössor och om hur ungdomarna skränar och roar sig runt gigantiska eldar. Ni skulle inte tro mig.
Så jag säger bara: Det var en kväll att minnas! Vilken sol! Vilken härlig båttur! Vilket trevligt sällskap!

Så småningom blev det en supé som någon, smart nog, gjort i förväg:
Kronärtskockor, kalla, med vinägrette till förrätt. Medan vi hade trevligt och åt och doppade blad för blad stod kycklingspett i ugnen för att värmas. De åt vi till en pärlcouscoussallad med sparris och ärtskott.
Efter fick vi några handgjorda ljuvliga chokladpraliner var till gott kaffe för de vuxna. Mmmm ....
Hellre två-tre goda praliner än en hel låda i rött från Marabou.


Istället för en resereklam blev det reklam för färdigköpta hel- och halvfabrikat.
Spetten var färdiga träkolsgrillade kycklingspett från Flodins ur frysdisken. De var oväntat bra, förväntningarna innan var i och för sig låga. Tur att det finns färdigmat så man kan ge efter för spontana infall! Livet blir bra mycket roligare så.



Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0