Surkål

Functional food  är väl bra. Jag har en lätt ambvivalent inställning till det. Om man äter mycket frukt och grönsaker, har koll på fettnivåer och -kvaliteter och undviker kakor och läsk så når man rätt långt.
Sedan blir man invaderad av all reklam för shots och fibrer och insulinhöjande och hungerdämpande och bacillreducerande och jag vet inte vad.

Vad är det för fel på havregryn? Eller vanlig youghurt med levande kultur (jag tänker mig alltid små glada gubbar som har party där inne i smeten)? Eller för den delen surkål?

Det sista åt jag idag. Ensam! Det är aldrig någon som vill dela en burk med mig.
Väl avsköljd, med lite salami och grovt bröd. Det var riktigt gott.
Det är sådana här gånger jag är tacksam för att vi lever civiliserat och inte behöver springa till utedasset som på landet.

Förutom hälsoaspekten kan man  ju bli snygg också, enligt nätmagasinet SalongK.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0