Lammkött

Imorgon ska vi första gången på länge ha middagsbesök. Jag brukar lägga mycket tid i köket av ren och skär lust, men i morgon sak vi jobba med båten hela dagen. Det betyder att jag också ska fixa picknick lunch till ett helt gäng. Hjälp! Det blev lite mycket på en gång.

Men planeringen är i gång. Maten är inhandlad till 90%. I kväll fixar jag lunchens delmoment. Slutresultatet ska bli kycklingwraps med saftig grönsaks- och bulgurfyllning. Frukt till. Vatten. Kaffe. Hyfsta enkelt och mycket gott

Kvällsmåltidens arbetsplan är:

Småplock m. crostini, lufttorkad skinka, oliver.

Lammkotletter Funderar på att göra en variant av det här: Tre tjejer i köket
Till det
  • ugnsbakad hel småpotatis
  • hoummus, lite lösare än vanligt med rosmarin och citron i. Kanske. Kan bli för mycket med chévre-honungs-nöt-grejen.
  • en sallad på stora fina vita bönor och olika sorters småtomater, timjankryddat.
  • en skål med gröna, röda, runda, små, stora och flikiga salldsblad
Ostbricka med päron.

Glass till barnen och de med barngommar.

Måste bestämma mig närmaste stunden, innan jag passerar affären. *kliar mig i huvudet*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0