Kul kunskap

Jag läser tydligen kvällstidningarna för sällan. Då och då står det något kul mellan allt skvaller.
Jag hittade först nu de här artiklarna i kategorin Viktigt att veta.
Min man, som alltid förlorar i Trivial Pusuit, kallar det Värdelöst vetande. Jag måste spara länkarna så jag kan komma tillbake till dem.

Jag har alltid gillat Heimerson, han är lagom lättsam men ändå observant. Det roar mig att han åkt till Italen, Frankrike, Kina - och Piteå!

Följ Heimersons matresa:

 ?Boeuf Bourguignon är för dem med stor aptit och tålig mage?
Heimerson i Bourgogne.

 En klassisk burgare ? i Hamburg
Heimerson i Hamburg.

 Här är hemligheten bakom såsernas sås
Heimerson i Salies-de-Béarn.

 Ragu heter det ? inte spagetti bolognese!
Heimerson i Bologna.

 Schwarzwald ? kungen av tårtor
Heimerson i St. Georgen.

 Därför blev Salade Niçoise världsberömd

Heimerson i Nice.

 Här har alla palt i blodet
Heimerson i Piteå.

 ?Nu älskar även jag Cumberlandsås?

Heimerson i Cumbria.

 "Pekinganka - det är himlen upplagd på ett fat"
Heimerson i Beijing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0