Dukat på filmduk

Mat ingår ofta i filmer. Det finns också filmer om mat, visst gör det det.

Om ett par veckor har underbara Pixars film Råttatouille (Ratatouille) premiär. Jag har sett några snuttar och kan absolut tänka mig att se den en regnig eftermiddag med barnen. Några leenden, några skämt, nåt för alla.

Sedan finns det andra typer av filmer på Zita i Stockholm, Folkets Bio, men även på andra ställen i landet har på fredag (28 september) filmen Vårt dagliga bröd premiär.

image52

Jag vill gärna ha sett den, men vet inte om jag vill se den. Risken finns att man aldrig vill handla mat igen, utan känner sig tvingad till kolonilott och självhushåll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0