Att få tid

I bland handlar det inte om att ha för lite tid. Ibland handlar det mer om att ta sig tid. Ja,ja, det vet ni redan. Man jag glömmer det titt som tätt.

Det gäller att hela tiden fråga sig vad man vill. Egentlligen. I det långa loppet. Eller vad man behöver. Egentligen.
Jag behöver inte läsa fler dagstidningar, även om det roar. Jag behöver inte äta en ostbit till även om det är gott.
Jeg behöver återgå till tränandet. Jag behöver det för muskler, hjärta, vener, leder. För själen. Dessutom tycker jag ju det är roligt! Så vad är det som hindrar?
Ja, jo, det har ju varit inflammerade senor, förkylningar, sjuka barn och en patner som av olika skäl inte kunnat ta marktjänsten precis när jag kan träna. Tanken på att gå upp kl 6 på morgonen för att springa har stannat vid just en tanke. Fel, jag går upp tidigt nu, men då hinner jag ju läsa alla delarna av morgontidningen och dricka en kopp kaffe till.

I alla fall har jag, tack vare en nätbekant hittat två verktyg på vägen:
 Motionsguiden och Livshandboken .

Hoppas de kan få mig på (i) spåret igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0