Löjligt loj

Hela helgen har gått i matens tecken. Nu sitter jag här mätt och däst och har absolut ingen kraft/lust över till att mecka med den knasiga kameran. Om orken återkommer skulle jag kunna visa er lite av fredagens snabbfixgoda lasagnerullar.

Ett annat alternativ vore att avslöja svägerskans hemliga knep till en fantastiskt god smörgåstårta. [ *viskar* En hemlis, berätta inte för min svägerska: Jag gillar inte smörgåstårta egentligen. Hennes är ett lysande undantag, undantaget som bekräftar regeln. Den är vrålgod. Dessutom vacker.)]

Sen skulle jag kunna skriva lite om min irritation över kedjornas prissättning av kött, eller deras styckningsmetoder för den delen, om lite kraft fanns kvar.

Eller kanske ett recept på en - trots styckningen - riktigt god fläskgryta med mustiga smaker skulle kunna bli ett inlägg.

Men, nej. Jag tror jag sätter mig i soffan med en kopp te och vänta på min make som nattar barnen. Det känns som ett utmärkt söndagsalterantiv. Det andra finns kvar till veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0