...det är ingen vanlig dag ...

"Vad är det för en dag, vad är det för en dag? För det är ingen vanlig dag, för det är .........s födelsedag, hurra, hurra hurra!"
 ImageChef.com - Custom comment codes for MySpace, Hi5, Friendster and more
Mitt huvud värker så jag vet inte var jag ska ta vägen. Det är spänningshuvudvärk, det har varit lite för mycket. (Lite mycket? Jätte-stor? Vad är termen för sådana ordsammansättningar?)
Makens födelsedag, stor dragning på jobbet där jag förväntade mig mycket hätsk kritik, moderns stora operation - det är för mycket för mig att ta in på samma dag.

Nu är anspänningen över, maken verkar nöjd, jobbmötet gick över förväntan och moderns mår efter omständigheterna bättre än väntat. Då får jag huvudvärk.
Det positiva i det hela är att jag alltid får huvudvärk efteråt, så jag kan utföra de uppgifter som krävs. Det vore värre att få spänningshuvudvärk innan, faktiskt.

Nu ska jag varva ner och planera födelsedagsmiddag, jag har inte ägnat kraft åt det än. Maken själv, som inser att han inte kan förvänta sig femrätters gourmetmat idag, har själv föreslagit Bouillabaissse med bröd. Gott, festligt och snabblagat en onsdag. Tyvärr har han utvecklat skaldjursallergi, så det får bli en variant med fisk och musslor.

Dessutom tror jag att jag gläds lite åt att bli kallad veckans nörd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0