Ärthjärna och snömos

Jag tittade på röstningsresultaten enligt förra inlägget (oj, jag hade en röst, den är inte min).
Fortfarande lite morgontrött såg jag texten om att jag är en vinnare.
10000000:e besökaren på röstningssidan.
Wow, jag har vunnit.
Helt plötsligt påstår de att jag vunnit 1625 Euro. Det är ju mycket pengar!
Lite seg som jag är på morgononen klickade jag mig nyfiket vidare. Jag behövde inte ge ut någonf arlig information, bara gatuadressen, den är ju ändå på nätet via eniro.

När jag klickat på skicka-knappen vaknar mina alarmklockor, för sent. Klart det är en Spam-sida! Undrar vad som händer nu?
Hur kunde jag ens i ett par sekunde tro på något så dumt! Jag som tjafsar med nära och kära om nätsäkerhet, phishing och hoax, att man aldrig ska tro på något om man inte känner källan, att aldrig lämna ut personliga adresser.

Jag har varit på nätet sedan tidigt 90-tal, sett det mesta, hört talas om mer. Ändå går jag i ett svagt ögonblick på sådant här skräp. *irriterad*

image68

Sidan att akta sig för: www.ashoppingspree.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0