Äppel päppel i andra länder och händer

Häromdagen kom resultatet av en omfrågnign om äppelrecept - Apple day - på sidan 1x umrühren bitte (engelska).
59 bidrag fick jag det till och många låter roliga att prova eller åtminstone annorlunda.

Vad sägs om:

Ugnsbakade äpplen med räkor
från LowBudgetCooking, en sida på tyska.
Äppeldessert med karameliserad spagettisquash från zucker und salz , en sida med recept ibland på tyska, ibland på engelska
Potatis- och äppelpaj från Notitie van Lien som skriver på holländska, men längs ned i posten står receptet på engelska.

Nyfikenheten är stor, jag ska prova något eller några av dem. Om det blir bra ska jag fråga om jag får översätta dem.

[To you, whom I linked to, and whos Swedish is not up to date: I really had the urge to recommend your sites and recepies as they sounded so interesting. ;-) ]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0